|
Клінінгові послуги отримали друге життя
Клінінгові послуги отримали друге життя
Стає очевидним, що ринок клінінгових послуг в Україні, перебуваючи на етапі формування, входить у стадію післякризового розвитку. І хоча послуги великих клінінгових компаній щороку стають дедалі вигіднішими й актуальнішими як для орендарів комерційних і офісних приміщень, так і для орендодавців, у Києві для цих компаній було доступно всього лише близько 20–25% усіх комерційних площ столиці. Так було в докризовому 2008 році. Але вже в останньому кварталі 2009 року стає очевидним зменшення попиту на більшість послуг клінінгових фірм.
Зростання заради чистоти
Сьогодні ситуація у сфері клінінгу стабілізувалася, й клінінгові компанії стали радувати своїх власників і приносити їм непоганий прибуток, дозволяючи також забезпечувати своїх співробітників пристойним заробітком. Звісно ж, клінінгові послуги навряд чи змогли б забезпечити інтерес інвесторів до своєї діяльності, якби не перспективи постійного зростання. І навіть не знаючи ринок клінінгових послуг досконально, можна сміливо прогнозувати подальше збільшення кількості компаній у цій сфері. Адже відомо, що послугами клінінгових компаній по всій Україні користуються лише близько 12% власників усієї комерційної нерухомості й дещо більше 5% решти власників нерухомості. Тож хоч щоб там було, а перспективи зростання радують. Тому багато клінінгових компаній нині посилено розширюють бізнес, освоюючи нові види послуги. І це незважаючи на той факт, що кількість нових гравців щомісяця збільшується.
Певна річ, саме споживачі визначають добробут усіх без винятку клінінгових компаній. І не останню роль у цьому відіграє рівень доходів клієнтів компаній. Хоча доводитися констатувати, що в цілому по Україні невисокі доходи фізичних осіб не дозволяють користуватися клінінговими послугами на всі сто. І в основному, замовлення приватних осіб дуже часто обмежується такими послугами, як хімчистка килимів і меблів. Водночас «по-справжньому» користуються клінінговими послугами організації, які мають у своєму розпорядженні величезні приміщення: вокзали, станції метро, термінали аеропорту, приватні медичні установи, елітні ресторани, торговельні та бізнес-центри.
Криза завершилася, даєш клінінгові послуги!
За оцінками фахівців, поточного року можливе збільшення обсягу ринку майже на 30%. І швидше за все, це відбуватиметься не за рахунок приходу на ринок нових клінінгових компаній, а за рахунок зростаючої кількості замовників послуг у галузі клінінгу. Рівень прибутків громадян у поточному році суттєво збільшився, спровокувавши, у свою чергу, попит на такі послуги як: хімчистка меблів, хімчистка килимів та ковроліну, прибирання квартири, миття вікон, миття басейнів, чищення тротуарної плитки. Знову популярна така послуга, як комплексне післяремонтне прибирання. Для багатьох жителів Києва хімчистка килимів або хімчистка меблів у клінінговій компанії перетворилася на звичайний захід. А оскільки збільшується попит, то збільшується пропозиція (з посиленням конкуренції серед клінінгових компаній), тож у решті-решт для споживачів ця послуга стане значно доступнішою.
Ну а порівнявши вітчизняний ринок клінінгових послуг із ринками зарубіжних країн, робиш висновок, що ринок клінінгових послуг у нашій країні має дуже великий запас росту. Адже обсяг ринку в Україні, за оцінками фахівців, не перевищує $15-25 млн. на рік. Хоча водночас у США лише хімчистка килимів і меблів коштує $20 мільярдів! А весь ринок клінінгових послуг у Сполучених Штатах 2009 кризового року оцінювали майже в $60 мільярдів! Якщо розглянути матінку Європу, то можна побачити, що на європейському ринку запорукою успіху стає зведення великих торгових і бізнес-центрів. Ці мегацентри надають постійну зайнятість клінінговим компаніям, водночас невеликі замовлення поки що відносно нестабільні.
У нас же, як правило, у регіональних центрах майже половина всього ринку клінінгу існує за рахунок послуг хімчистки, де перше місце посідає хімчистка меблів та килимів. Зважаючи на прогнози професіоналів, найближчим часом потенціал хімчистки значно збільшиться, і пов'язано це з відсутністю поки що обов'язкової сертифікації або ліцензування клінінгової діяльності (хоча зараз ніхто не знає, куди приведуть податкові ініціативи уряду). Тому створення клінінгової компанії, основна мета якої хімчистка килимів та меблів, приноситиме в регіонах хороший прибуток власникам.