Детальна форма-заявка


 

 


 

 

Хочете більше довідатися про клінінг?

Хочете більше довідатися про клінінг? Тоді відкрийте клінінговий бізнес

Сучасне професійне прибирання - це найскладніша наукомістка галузь. Спеціально навчений і сертифікований персонал, непрості технології прибиральних процесів, високоякісні хімікати, професійна прибиральна техніка й спеціалізований менеджмент - це реалії сучасного професійного прибирання.

Щоб зрозуміти, як почати цей бізнес, варто розібратися, із чого він складається.

Підійти до планування бізнесу можна із двох боків.

Перший варіант: продумайте види послуг, які ви запропонуєте клієнтам з першого дня роботи свого підприємства, а також розгляньте можливості розширення їхнього спектра. Від обраних видів прибирання залежать пріоритети щодо відповідного устаткування й вибір видаткових матеріалів.

Найбільш затребувані: чистка килимових покриттів, чищення кахельної плитки, миття підлоги з дерев'яним покриттям, протирання світильників, протирання м'яких меблів (у тому числі й шкіряних), полірування меблів, протирання оргтехніки й миття вікон та стін. Узагалі, перелік послуг з очищення включає кілька сотень найменувань.

Другий, і найбільш правильний варіант планування - це, як небанально, пошук клієнта й орієнтування на його потребі. Так-так, перш ніж почати роботу, потрібно знайти свою порцію бруду. А в умовах сформованого ринку це не найпростіше завдання.

Ідеальна стратегія початку роботи клінінгової компанії (а саме так називають професійні прибиральні компанії - від англійського cleaning - прибирання) - помірне поєднання обох варіантів. Вам потрібно придбати мінімальний комплект професійного обладнання (набір для миття вікон і протирання оргтехніки - 200 у.о., дискова машина для інтенсивного глибокого чищення килимових покриттів - 2 500 у.о., пилосос - до 500 у.о.), переманити одного класного прибиральника з діючої клінінгової компанії (300 у.о. на місяць), після чого розпочати активний пошук клієнтів. Вам також знадобиться водій із власним мікроавтобусом (згодом - при розширенні бізнесу - ви обзаведетеся своїм парком автомашин, але для початку витрати на водія й автомобіль становитимуть не менш 600 у.о. на місяць) для перевезення апаратури і прибиральників та доставки видаткових матеріалів.

Пошук бруду

Клінінгова компанія може бути розрахована на прибирання офісів або квартир, підземних паркувань, торговельних залів або складів, барів і ресторанів, промислових кухонь або виробничих приміщень і прилеглих до них територій. Вимоги ринку сильно залежать від регіону. У Москві компанія може займатися прибиранням квартир іноземців (і зробити собі на цьому ім'я), тому що американець або європеєць, який має відповідний рівень статків й вихований на концепції поділу праці, вважає нормальним прибирання своєї квартири сторонніми особами. У регіонах на стійкість попиту в даному сегменті ринку розраховувати, природно, не доводиться. Вимоги, запропоновані до якості прибирання приміщення, також залежать від «походження»: у західної фірми вони традиційно вищі, ніж у вітчизняної.

Крім західних компаній, клінінгу потребують великі торговельні або розважальні центри, а також офіси гігантів російського бізнесу (промислові підприємства, банки) і сучасні державні структури.

Варто враховувати й російську специфіку забруднення - наприклад, узимку великі підприємства торгівлі піддаються атаці тонн води, що потрапляє до будівлі на взутті відвідувачів. Вода ця містить у собі сіль та інші хімікати, якими посипають наші вулиці. І якщо асфальт може це витримати (хоча його, по ідеї, і міняють раз на рік), то килимові, мармурові або паркетні підлоги просто загинуть, якщо не очищати їх грамотно й оперативно. Удень прибиральники повинні моментально ліквідовувати бруд, що проник у будинок; уночі фахівці зобов'язані обробляти підлогу спеціальними захисними розчинами.

У зв'язку з будівельним бумом відкриваються всі нові об'єкти, що вимагають регулярного прибирання. Щоб отримати контракт на клінінг, варто починати переговори з підрядниками або хазяїном об'єкта ще на початку будівництва.

Для великих замовників головну роль відіграє репутація клінінгової компанії, «послужний список» якої говорить сам за себе.

Для того, щоб остаточно переконати клієнта, яка ваша робота, варто показати йому об'єкт, що вже перебуває на вашому обслуговуванні, і роботу співробітників «у дії». Найчастіше це - вирішальний аргумент для укладання контракту.

Варто врахувати, що ринок прибирання (особливо у великих містах) сформувався давно, і захопити свою частку в ньому буде непросто. Але великі об'єкти виникають не тільки в столиці. У регіонах також починають з'являтися сучасні будинки. При цьому «клінінгова» конкуренція там набагато нижча.

Комерційний директор компанії Владислав Осіпов поділився з нами статистикою: «У Нижньому Новгороді зараз працюють 4 клінінгові компанії, у Ростові - 7. Відповідно, конкуренція в регіонах помітно слабша, ніж у Москві, де налічується близько 270 компаній. Деякі з них - одноденки, і закриваються через два місяці роботи. Але й великих компаній у столиці налічується близько 20, у них працюють сотні й навіть тисячі людей».

Деякі компанії займаються тільки певними видами діяльності - наприклад, прибиранням кінотеатрів, супермаркетів або салонів літаків.

Робочі руки

Визначивши, на кого орієнтований ваш бізнес, ви можете спроектувати структуру свого підприємства, позначити ключові посади. Вашою правою рукою повинен стати менеджер по роботі із клієнтами. Людині, що формує кістяк вашого бізнесу, варто платити не менш 500 у.о. Перш ніж затвердити, уважно вивчіть його послужний список і переконаєтеся, що він має власні великі зв'язки в бізнесі. Він повинен уміти ненав'язливо вести політику залучення нових клієнтів за допомогою вже існуючих, а також володіти іноземними мовами. Швидше за все це буде людина не молодша 35 років.

Наступним за важливістю співробітником стане менеджер з добору персоналу. Його зарплата повинна бути також не менш 500 у.о.: людина на цій посаді не просто співробітник відділу кадрів, але й гарний психолог, що вміє швидко визначити, чи можна довірити претендентові ту або іншу роботу.

Плинність кадрів у клінінгу вкрай велика. Це обумовлено тим, що дана професія вважається в нашій країні вкрай непрестижною - не кожен готовий зізнатися, що працює прибиральником. Пересічному працівникові доведеться довго «виправдовуватися» перед знайомими, запевняючи їх, що він є професіоналом високого класу. Для підтримки у ваших працівниках упевненості й корпоративного духу варто ввести систему заохочень, регулярно проводити збори, що пояснюють важливість і солідність професії кваліфікованого прибиральника, демонструвати перспективи кар'єрного росту.

На підготовку кожного прибиральника (зарплата якого становить 100-300 у.о.) витрачається багато сил і часу. По-перше, від того, яке враження справлятимуть прибиральники на клієнтів, залежить престиж компанії. Неодмінно варто замовити уніформу з логотипом вашої компанії (розробка логотипа - від 100 у.о.). Уніформа повинна бути як мінімум чотирьох видів - чоловіча й жіноча, зимова й літня. Також вам доведеться або замовити уніформу різних розмірів, або підбирати співробітників приблизно однакової комплекції й росту. Ціна одного комбінезона може становити від 15 до 40 у.о.

Щоб уникнути конфліктних ситуацій, співробітники, крім контракту, підписують договір про матеріальну відповідальність (за псування або зникнення майна замовника) і договір про нерозголошення комерційної таємниці.

Структура великої клінінгової компанії виглядає приблизно так:

  • генеральний управляючий компанії координує діяльність менеджерів об'єктів; стежить за якістю робіт, безпосередньо керує денними й нічними менеджерами;
  • комерційний директор і планово-технічний відділ, що займається економічним обґрунтуванням, розрахунками тендерів, новими технологіями й т.д.;
  • директор з сервісного обслуговування керує роботою мобільних бригад, організовує централізовану закупівлю видаткових матеріалів і доставку їх на об'єкти, обслуговування й ремонт прибиральної техніки й інвентарю;
  • диспетчер-секретар, який безпосередньо приймає дзвінки й замовлення;
  • денні й нічні менеджери позмінно контролюють роботу на об'єктах. Основні їхні якості - мобільність (транспорт, зв'язок) і вміння швидко приймати рішення, у тому числі в екстрених ситуаціях. Менеджер повинен регулярно (мінімум двічі за зміну) надсилати в головний офіс звіт про стан об'єкта;
  • бригадири безпосередньо контролюють роботу прибиральників і звітують перед менеджерами за якість робіт;
  • власне прибиральники виконують прибирання приміщень або прилеглих території протягом робочої зміни, періодичність і тривалість якої встановлена в договорі з клієнтом;
  • мобільні бригади виконують спеціалізовані роботи, що вимагають спеціальної кваліфікації й обладнання, а також оперативно виїжджають на об'єкт при виникненні позаштатної ситуації. До спеціальних бригад належать, зокрема, промислові альпіністи;
  • допоміжні служби - це транспорт для перевезення людей і техніки, доставки видаткових матеріалів; сервісні центри з ремонту й обслуговування устаткування, а також складські структури.

Наведена схема дозволяє набрати штат, здатний ефективно виконувати практично будь-які клінінгові замовлення. Схема хороша ще й тим, що її можна модифікувати під впливом швидкоплинної ринкової ситуації.

«Формування комплекту обладнання й штату співробітників, зрештою, завжди залежить від конкретного об'єкта», - говорить Владислав Осіпов («Каскад-Холдінг»).

Дійсно, розширення бізнесу безпосередньо залежить від наявних замовлень. Якщо схема їхнього виконання відпрацьована, «клонувати» комплект обладнання й набрати додаткових операторів буде не складно.

Як продавати чистоту

При роботі з клієнтами ви не раз зіткнетеся з тим, що власники приміщень воліють організувати й утримувати власну прибиральну службу, вважаючи користування послугами професійних кліперів непотрібною розкішшю й витратою грошей.

Аргументація протилежного повинна бути в крові у вашого менеджера по роботі з клієнтами. Як і будь-який «перемовник», він повинен свято вірити в те, що каже. Шість його заповідей такі:

  • дорогі оздоблювальні матеріали й підлогові покриття служать у 2-2,5 рази довше, якщо за ними правильно доглядати. Будівельники, здаючи новий будинок в експлуатацію, покривають підлоги й стіни захисними засобами. Але цей захист потрібно регулярно й професійно поновлювати. А вичерпними відомостями про будівельні матеріали й методами догляду за ними володіють тільки професійні клінери;
  • професійне очисне обладнання не окупиться, якщо використати його тільки на одному об'єкті. Оплачувати амортизацію устаткування клінерів набагато дешевше. «Хімію» клінери купують також крупним оптом, а значить - дешевше;
  • своєчасне професійне очищення позбавить від необхідності проведення регулярних косметичних ремонтів;
  • у професіоналів продумано все до дрібниць; зокрема, уніформа співробітників клінінгової компанії може бути легко модифікована під стандарти замовника (можна нанести логотип і назву підприємства замовника та ін.);
  • персонал клінінгової компанії може працювати в будь-який час доби за бажанням замовника; останній на превелику силу організує прибирання, наприклад, у нічний час;
  • клінінгова компанія гарантує якість й екологічну безпеку; вона вже має також усі необхідні сертифікати, сама веде переговори із СЕС та іншими подібними структурами.

Ліцензія на прибирання

Як завжди, для відкриття своєї справи потрібна реєстрація підприємства. Процедура ця стандартна, і за неї просто варто викласти 200-300 у.о.

Ще півроку тому для виконання клінінгових робіт компанії могли отримати необов'язкову ліцензію «Експлуатація інженерних інфраструктур міст та інших населених пунктів», що була лише додатковим аргументом для клієнта й (малопереконливим) засобом у конкурентній боротьбі. Тепер під її дію підпадають тільки ремонтні роботи; тож ліцензію на клінінгову діяльність отримувати не потрібно.

Ознайомтеся із ДСТ Р 51870-2002 - «Послуги побутові. Послуги з прибирання будинків і споруд». Даний стандарт містить перелік заходів щодо прибирання й догляду за поверхнями, а також вимоги до якості прибраних поверхонь. Державні організації можуть поцікавитися ступенем відповідності стилю роботи вашої компанії цьому документу.

Якщо ви плануєте працювати із закордонними компаніями, вам практично необхідно навчити кількох співробітників за програмою хоча б однієї з декількох впливових західних професійних організацій в галузі клінінгу, наприклад - Британського інституту прибиральних наук (BICS). Після складання кваліфікаційних іспитів слухачі одержують сертифікати BICS першого або другого ступеня. Навчання проходить з тридцяти загальноприйнятих тем по системі СОРС BICS.

Приклад:
А2 - миття підлоги одним розчином;
А4 - натирання підлоги;
В2 - екстракція килимового покриття гарячою водою (розчином);
В4 - чищення (килимів) звичайним шампунем;
З2 - миття стін;
СЗ - миття вікон;
D1 - видалення пилу, вологе протирання, миття й застосування поліролі для різних поверхонь;
D2 - чищення оббивки меблів;
Е1 - виведення плям (з килимових покриттів);
ЕЗ - очищення персональних комп'ютерів.

Якщо ваші фахівці будуть належним чином сертифіковані, ви отримаєте право відкрити власний авторизований центр навчання й сертифікації за програмою BICS. Це може стати додатковим джерелом прибутку. Кілька таких центрів уже діють у Росії.

Реклама клінінгових компаній практично ніколи не зустрічається на вулицях міста - практика показує, що вона неефективна. Також більшість російських клінінгових підприємств не беруть участь у професійних виставках, таких як «Індустрія чистоти» або «CleanExpo», - там експонуються в основному не послуги, а обладнання.

Компанії варто розмістити й підтримувати актуальну інформацію про себе у всіх ділових довідниках міста (це недорого). Для підтримки іміджу компанії й для зручності клієнтів необхідно створити сайт в Інтернеті. Розмістити сайт можна й на безкоштовному сервері (наприклад, narod.ru або by.ru), але краще заплатити 300 доларів на рік за власне доменне ім'я й за хостінг. Це додасть вашій компанії солідності в очах менеджерів компаній-клієнтів. Розробка (дизайн і програмування) самого сайту коштуватиме вам мінімум 800-1000 доларів

Однак основним і головним джерелом набуття нових клієнтів є вже існуючі. Тому - повторимося - головним «рекламним» механізмом компанії стануть ваші менеджери по роботі з клієнтами. Любіть їх.

Для функціонування підприємства, природно, необхідне приміщення. Вам потрібен грамотно організований склад для зберігання інвентарю й миючих засобів, кімната відпочинку для персоналу, кімната бухгалтерії, а також офіс із секретарем на телефоні й кімнатою для керівництва й топ-менеджерів. «Представницький» офіс є приємним, але необов'язковим атрибутом починаючої компанії. Ви можете організувати роботу таким чином, що клієнти узагалі не матимуть необхідності відвідувати ваш офіс. Однак у клієнта має бути відчуття, що вас легко знайти. Тому, щоб ваш бізнес можна було назвати середнім або великим, необхідно влаштовувати презентації, проводити демонстраційні акції, зберігати зразки інвентарю й використаних видаткових матеріалів, описання технологій виконуваних робіт.

Від 10 тисяч до мільйона

Відкрити клінінгове підприємство можна, маючи мінімум 5 000 доларів і хоча б три особи у штаті. У цьому випадку ви маєте шанс непогано освоїтися на ринку прибирання квартир і невеликих офісів - залишається лишень їх знайти.

Вклавши 1 000 000 доларів або більше, ви можете заявити про себе як про великого гравця на ринку клінінгу. З таким стартовим капіталом можна сміливо брати на обслуговування великі житлові, офісні або торгові центри.

Також ви можете відкрити дочірнє підприємство якої-небудь із діючих великих клінінгових компаній. Ефективність такого бізнесу для вас буде трохи нижчою, зате надійність - вищою, адже ви підете по вже второваних шляхах.

Розширити бізнес можна декількома способами.

По-перше, зайнятися поставками й продажем устаткування. Клінінгові компанії здійснюють оптові закупівлі обладнання й видаткових матеріалів, тож створити відділ роздрібного або дрібнооптового продажу їм буде вигідно й нескладно.

По-друге, можете відкрити центр підготовки, перепідготовки й сертифікації персоналу. Маючи відповідні міжнародні сертифікати, ви зможете готовити висококласних фахівців як для своєї компанії, так і для інших. Російський ринок (і клінінгу в тому числі) поступово стає цивілізованим, і, за прогнозами експертів, років через п'ять сертифікація й участь у професійних організаціях стануть важливими критеріями при зарахуванні на роботу й формуванні окладу.

За оцінками фахівців, штат середньої клінінгової компанії подвоюється кожні півтора року. Рентабельність бізнесу також сповнює оптимізмом - вона становить 20-25%, хоча донедавна перебувала в районі 40-50%. Таким чином, індустрію професійного прибирання в Росії на даний момент можна назвати вигідною і перспективної, а потенціал ринку (читай: кількість бруду) - досить великим, щоб забезпечити роботою навіть підприємства-початківці.

<<Назад